Q & A: vraag & antwoord

 

Hoe moet ik het werven van deelnemers zien?

Het zou mooi zijn wanneer de Dag van de Dialoog zich als een olievlek verspreidt.

Dus nodig mensen uit om mee te doen, verspreid promotiemateriaal, maak gebruik van je eigen website, infobulletins, nieuwsbrieven en verwijs naar deze site!

 

Mag men de locatie zelf kiezen?

Ja, je kunt zelf via deze site een locatie kiezen. Kom je er niet uit, stuur ons dan een mail: info@apeldoornindialoog.nl

 

Kun je meerdere malen meedoen?

Ja. Iedere gesprekstafel levert weer andere deelnemers en gesprekken op. Kies hier zelf je tafels uit.

 

Is er promotiemateriaal?

Posters (A3 en A4 formaat), visitekaartjes en flyers (A5 formaat) zijn in het bezit van de contactpersonen en organisatoren en kunnen tevens bij het Projectbureau aangevraagd worden. Er is ook digitaal promotiemateriaal.

 

Wat is de gemiddelde gespreksduur?

De gemiddelde gespreksduur ligt tussen de 1,5 en 2,5 uur.

 

Wat houden de  gespreksleiderstrainingen in?

Iedere gespreksleider krijg kosteloos een training van 1 avond aangeboden. De ze training is verplicht wanneer je gespreksleider wil zijn.
Kies zelf de training die bij je past en schrijf je elders op de site in.

  • Basistraining voor beginnende gespreksleiders

De basisprincipes van de dialoog, het verschil tussen dialoog en debat en het 4-stappenmethodiek van de dialoogmethode worden aan de hand van het thema uitgelegd en geoefend. De basistraining staat gepland in oktober.

  • Training voor gevorderde gespreksleiders

Deze training is bestemd voor geoefende gespreksleiders die behoefte hebben aan feedback op hun vaardigheden en willen leren omgaan met “valkuilen”. Deze training staat gepland in oktober.

  • Training voor expert gespreksleiders

De expert training is bedoeld voor gespreksleiders die al eerder meerdere trainingen hebben gevolgd en eventueel beginnende gespreksleiders willen coachen. Deze training staat gepland in oktober.